Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia niektórych zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy plan działania stwarzają od podstaw. Nie inaczej jest w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są również częste spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i inne w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są równocześnie wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. nazewnictwo (firma, marka – produkt, linia produktowa). Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii całościowych.